Kjøpsbetingelser

Sea King Marine as tar forbehold om utsolgte varer, men forplikter seg til å informere kunden, enten via epost eller per telefon om dette så raskt vi oppdager det.

Når vi har mottatt kundens bestilling, skal vi som selger bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kunden. Det anbefales at du som kunde kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med oss så snart som mulig. Du som kunde har mulighet til å benytte deg av angreretten innen 14 dager etter mottak, og få tilbakebetalt kostnadene.

Betaling

Visa/Mastercard & Diners: 

Betaling med kort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med VISA, Mastercard og Diners for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon og at alt foregår i meget sikre former med PayEx, Elavon og Visa sine krypteringer. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Når du legger en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at PayEx (ekstern betalingsløsning) sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Videre blir det foretatt en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Sea King Marine as så lenge ordren eksisterer.Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (normalt innen to-fem virkedager). 

Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kort til oss. 

Faktura:
Som privatkunde kan du selv velge om du ønsker å forhåndsbetalte varen(e) i form av Visa, Mastercard eller Diners, eller få tilsendt en faktura. I praksis er den eneste store forskjellen at du ved valg av faktura, vil måtte godkjenne et fakturagebyr på kr. 35,-

Bedriftskunder
Firmaer og offentlige institusjoner kan selvsagt benytte seg av Visa, Mastercard & Diners, slik som privatpersoner kan. Ønskes det å handle på kreditt/få tilsendt faktura, må dette søkes om til nett@seakingmarine.no . Kreditt må være innvilget før bestilling. Vi gjør oppmerksom på at firma/organisasjon må være registrert i vår kundebase for kredittvurdering. Ved å søke om kreditt på Komplettfritid.no, godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.

 

- Support:
E-post: nett@seakingmarine.no (svar innen 48 timer)
Telefon: 69 31 97 75 (Hverdager fra kl. 09 til 16)

- Åpningstider:
www.SeaKingMarine.no er åpent 24 timer i døgnet, 365 dager i året.
Vår support er åpent alle hverdager mellom kl 09.00 og 16.00.

- Retur av produkt:
Ved retur av varer må "bytte og returskjema" (se link nedenfor) fylles ut og legges ved forsendelsen. Produkt(er) må retuneres i orginalembalasjen, og ikke være brukt.

- Angrerett:
Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp på postordre. Kjøper må dekke returporto, og vil få full refusjon forreturnerte varer. Dette forutsetter at varene returneres i fullgod stand og i original emballasje. Oppgi ditt kontonummer så får du utbetalt beløpet omgående. Dette gjelder kun privatkjøp, ikke firmakjøp/næringskjøp. Last ned og fyll ut "bytte og returskjema" (se link nedenfor), og legg ved forsendelsen. For at angreretten skal være gyldig, må varen(e) være ubrukt, og returneres i samme embalasje som ved mottak.

- Reklamasjon:
Ved reklamasjon må varen(e) sendes i retur til oss. Vi vil da behandle reklamasjonen i henhold til vanlige rutiner. Ved spesielle saker, er vi nødt til å sende produktet videre til vår leverandør for videre utreding. Vi forbeholder oss retten til å reparere produktet i de tilfeller dette er mulig. Reklamasjonsfristen er 2-5 år.
Som kunde må du reklamere til oss innen 2 måender etter at skade/feil er oppdaget.
Last ned og fyll ut "bytte og returskjema" (se link nedenfor), og legg ved forsendelsen.

- Uavhented pakke:
I tilfeller hvor pakker/forsendelser ikke hentes på postkontor og sendes i retur til oss, vil kunde belastes 250,- i henhold til våre salgsbetingelser.

Retur må ikke sendes i oppkrav:
Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr - eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg. Større varer som returneres med bil/båt må ikke sendes med ”mottaker betaler frakt” uten etter avtale med oss. Vi har egne frakt- avtaler vi ønsker å benytte, og sørger for at Bring tar hånd om pakken, dersom du gir oss bedskjed.


Tomt på lager:
Dersom vi er tomme for en vare, vil vi der det er mulig levere et tilsvarende produkt. Dersom du ikke ønsker erstatningsvaren kan du returnere denne til oss. I slike tilfeller vil Maritim refundere varens kostnad og alle dine fraktutlegg. Dersom vi sender varer med annen pris enn det som er oppgitt i katalogen har du full returrett på varen, og du får refusjon for både vare og fraktutlegg.